Darah dan urine

Assalamualaikum..

Selamat pagi...pagi yang sejuk di sini...hujan bermula,amaran peringkat kuning sudah dikeluarkan dari jabatan meteorologi malaysia...dari 1-3hb...kain baju pon mulalah di ampai dalam umah...
Semalam gi klinik..Kuning bb hafiz da mula menurun..dari bacaan 171 ke bacaan 130..memandangkan hari ke 15 kenelah refer doktor...
Masuk jupe doktor usha...xbanyak bole berharap..die kate kene amik darah dan sampel urin..hantar ke makmal...bergenang terus mata mama...ye rr bukan amik darah kat tumit..tapi kat tangan...penerangan demi penerangan...nak amik darah tu sebab kuning lama, hopefully xde masalahlahkan...doktor ckp prosedur biase nak cek darah..kalau normal oklah..kalau x..drg bole tau kot2 ade masalah lain...dalam ati korang janganlah telefon dalam masa terdekat ni...tgu result 2 mgu je nt br bgtau apa2...doktor suh mama keluo..die nak amik darah bb hafiz...3 botol ok...redholah nak...kuatkan semangat je nak melangkah keluo..ati kat dalam Allah je tau..

Tangan sakit..asyik hulur je kat mama

Dalam pukul 4 lebih dapat call..suh repeat amik darah..bacaan platelet tinggi..Allah...ape cerita pulak ni...doktor set semula tarikh...14hb ..genap sebulan kene buat....pergghhh...bergegar pale otak...kaki pon macam xjejak...doa banyak2 biolah ditenangkan ati..moga yang baik2 je la..insyaAllah...aamiin..

Botol urine..jenuh tgu nak dapatkan sampel

Pagi ni amik sampel urine pulak..nak anto kat lab..dugaan sungguh anak syurga ni...mama ngan papa memang kene kuat..
Ade je rentetan dari mula mengandung sampai 16 hari ni..suka duka pahit manis cerita satu persatu ditempuh..diet..berpantang yang xberpantang macam org lain...ulang alik ukur klinik dan spital...mudahkan urusan kami ya Allah...ya Rohman ..Ya Rohim...

Subhanallah
Walhamdulillah
Walailahaillallah
Allahuakbar
La ilahailla anta subhanaka inni kuntuminazzolimin

2 comments:

Mayang ABDUL RAZAK said...

semoga semuanya ok yer ija.... akak doakan semoga baby dan ija baik2 aje.. walauapa pun jaga kesihatan yer

Rujhan Haniza said...

Tq kak...Alhamdulillah kak mayang..da ok..tgu nak cucuk sebulan mgu depan ni...

"Ikhlas dan sejati akan bertemu di dalam senyuman anak kecil,senyum yang sebenarnya senyum,senyum yang tidak disertai apa-apa" ( Hamka ).