cuti2 maal hijrah

assalamualaikum..salam maal hijrah...da masuk thn baru..kite buka diari baru n azam baru...harap2 boleh la istiqomah..bukan hangat2 taik ayam je...:P

papa cuti semalam n arini je..sok da kembali keje.sok nenek balik xdpt gak nyambut..terkilan pon ade da le mase nak anto aritu xdpt..balik pon same gak..
.semalam blk kb..konon papa nak ajak tgk kemeriahan pintu gerbang bercahaya..padahal xdo pong.auta je lebih..hahaaa.lepas rest kami g rr tesco..nyoping mende2..ms smp tu ade budak tgh melaung kat pintu masuk.siap duduk2 kat lantai..mule ngatkan die ngajuk sbb xdpt ape yg die nak..rupenye srg staf tesco ni tgh mujuk die..kes budak ilg...bulat mata da 2 ni...sian lak tgk budak tu meleleh2 air mate..mase ni le nak megang dak2 ni xnak bg cicir xpon terikut org lain..
lame nunggu mak die smp..wpon tesco tu xbeso mane tp time tu la rs sgt beso tpt tu..nasib baik org xberapa ramai..

pengajaran buat kami...
kalu syok shopping barang jan smp anak ilg...ngeri weh..kot jupe org yg baik xpe..kot kene culik...perrggghh mane nak carik..

2 comments:

HEMA said...

biasanya musim2 perayaan org ramai sgt..tu yg smpai anak pun tcicir

erynonelove said...

masa sultan yang lama memang ada lampu2,tiap kali ulang thun mesti bndr kb tu mandikan cahaya,ni sultan baru x suka lampu mcm tu kot.

"Ikhlas dan sejati akan bertemu di dalam senyuman anak kecil,senyum yang sebenarnya senyum,senyum yang tidak disertai apa-apa" ( Hamka ).