"Ikhlas dan sejati akan bertemu di dalam senyuman anak kecil,senyum yang sebenarnya senyum,senyum yang tidak disertai apa-apa" ( Hamka ).

puasa 2015

salam ramadhan....
pejam celik...pejam celik..arini da ari ke 7 puasa...sekejap je seminggu...tp mama xjejak lg bazar ramadhan...papa je g bawak anak2..cari2 kuih je pon...
poser kali ni nenek join ktrg....seminggu sebelum poser ibu antokan nenek..apelagi kene peram la...raye br anto balik..
so ari2 la blajo masak....
 arini nak kongsi air laici hijau....lame weh xminum air ni..dulu zaman sekolah rajin la beli satu kedai je kat kg yg ade jual laici ijau...ni buat versi mama...original xdpt lg resepinya...
jan xcayer..licin tau...

Air Laici Hijau
bahan2:

sehelai daun pandan....simpulkan
gula
pewarna hijau...manja2 je
air...
masak atas api...sehingga wangi dan gula hancur

setin laici...

ok campurkan semua dalam jug
masuk ais sesuka hati
tgu masuk waktu berbuka
setel..
alhamdulillah..

pssttt....lupe snap pic la....byk gangguan td...korang bayangkan je la ye camne rupenya..hehehe...

karnival kenyir 2015

assalamualaikum
jumaat 5jun2015
arini ade cat show kat kenyir...ade karnival...lepas subuh,..siap kemas2 papa ajak p kenyir,..seronokla drg ni sbb cuti sekolah tp xdpt g mane2..dengo nak g tgk cat show laju rr siap...
smp kenyir belum lg kul 10..tp ramai yg da masuk...kami kene pusing semula n parking kat tempat yg disediakan...kene naik bas ko tau...dahle ramai...nasib baik bas banyak...so xdela sesak sgt...

pestaim bawak anak2 naik shuttle bus
menung ye bang
juri tgh mengadili..sapela yg menangkan...tahniah la...xdpt nak amik gambar dekat2 ramai yg berdiri...
model air teh lemon
aunty ming yu bawak anak kesayangannya...siap pakai baju
barisan model
tgu bas smp sempat lg posing
gemuk kan
geram tgk..dah la lowed
xdo bulu 
ish xmo lak toleh cni...cun tau kucing ni...mcm c teddy kami

penamat cerita arini...balik umah...una demam pulak...musim panas2 ni bersambung2 demam anak2 kami ni...moga cepatla kebah..:)

tart gulung...tart gulung

Bismillahirrohmanirrahim
Assalamualaikum.
arini ade tugasan...menunaikan hajat org nak makan...inilah TART GULUNG...moga menepati citarasalah ye...kurang lebih mintak halal...tqvm miss ammy...lenkali oderlah lagi....heheheee

beratur-beratur...ikut turn nak kene bakar
time masuk dalam bekas
hampir siap
siap dah...

saper nak oder bole hubungi 0137711702
oder sehari awal ye... :)

xsedap bole komplen kat kami...sedap bole bgtau kwn2 sahabat handai sedara mara...tq

Video ni diambil masa haris umur 2 tahun....saja jer ambik....nak tunjuk baju melayu baru beli dari terengganu...papa yang belikan masa kursus dekat terengganu.
Video ni papa aku yang ambik....kononnya aku nak tunjuk kuat kat papa...boleh tarik tong beras...