"Ikhlas dan sejati akan bertemu di dalam senyuman anak kecil,senyum yang sebenarnya senyum,senyum yang tidak disertai apa-apa" ( Hamka ).

Darah dan urine

Assalamualaikum..

Selamat pagi...pagi yang sejuk di sini...hujan bermula,amaran peringkat kuning sudah dikeluarkan dari jabatan meteorologi malaysia...dari 1-3hb...kain baju pon mulalah di ampai dalam umah...
Semalam gi klinik..Kuning bb hafiz da mula menurun..dari bacaan 171 ke bacaan 130..memandangkan hari ke 15 kenelah refer doktor...
Masuk jupe doktor usha...xbanyak bole berharap..die kate kene amik darah dan sampel urin..hantar ke makmal...bergenang terus mata mama...ye rr bukan amik darah kat tumit..tapi kat tangan...penerangan demi penerangan...nak amik darah tu sebab kuning lama, hopefully xde masalahlahkan...doktor ckp prosedur biase nak cek darah..kalau normal oklah..kalau x..drg bole tau kot2 ade masalah lain...dalam ati korang janganlah telefon dalam masa terdekat ni...tgu result 2 mgu je nt br bgtau apa2...doktor suh mama keluo..die nak amik darah bb hafiz...3 botol ok...redholah nak...kuatkan semangat je nak melangkah keluo..ati kat dalam Allah je tau..

Tangan sakit..asyik hulur je kat mama

Dalam pukul 4 lebih dapat call..suh repeat amik darah..bacaan platelet tinggi..Allah...ape cerita pulak ni...doktor set semula tarikh...14hb ..genap sebulan kene buat....pergghhh...bergegar pale otak...kaki pon macam xjejak...doa banyak2 biolah ditenangkan ati..moga yang baik2 je la..insyaAllah...aamiin..

Botol urine..jenuh tgu nak dapatkan sampel

Pagi ni amik sampel urine pulak..nak anto kat lab..dugaan sungguh anak syurga ni...mama ngan papa memang kene kuat..
Ade je rentetan dari mula mengandung sampai 16 hari ni..suka duka pahit manis cerita satu persatu ditempuh..diet..berpantang yang xberpantang macam org lain...ulang alik ukur klinik dan spital...mudahkan urusan kami ya Allah...ya Rohman ..Ya Rohim...

Subhanallah
Walhamdulillah
Walailahaillallah
Allahuakbar
La ilahailla anta subhanaka inni kuntuminazzolimin

Terima kasih ye.... :)

Assalamualaikum...
Sementara bb hafiz tido...Sambil tgk bola..kite update sikit cerita petang tadi..
Arini hujan dari pagi...benti kejap2 je lepas tu sambung balik ujan..dalam pukul 2 dapat wasap daripada acik fida & acik nuru..nak datang singgah umah telek bayi kate orang jawa...heheee.,drg ni kawan mama mase ddk sandakan lagi..walau ddk jejauh kami rajin berwasap..geng alam mayalah kirenye ni...hw cam kami pon berwasap je la sambungan yang ada walaupon berjauhan...ni la geng gosip..geng borak..geng tuko pendapat..nasihat menasihat..ade belake...ni baru dua..ade ramai lagi sebenonye..cuma yang ni je kebetulan balik kg...:)
Terima kasih ye korang datang singgah sedangkan terpancar kat muka tu masih keletihan...
Nenek dengo drg nak dtg..nenek terus masak2 kat dapo..sori nek xdapat tolong...nenek jamu drg mee kari..ai telan liur jele..amik bau je kate papa...ni utk org2 sihat...aisehmen...xble curik2..derhake  kang merana...muahahaaaa


Tuan tanah tdo lah...xmo celik mata

Jamuan kecik2 je.. :)

Abang nak pegang hafiz

Sangap dah

Tiyah nak pegang adik hafiz jugak...hahaa..berebut lak aiih


10+

Assalamualaikum...
Hari ni hari ke 10+...pukul 6.02ptg nanti baru masuk hari ke 11.. masih lagi rutin ngadap klinik...amik darah..tapi bacaan kuning da turun dari 227 ke 191...seksa betul nak tunggu hilang...misi ckp esok rehat..luse datang balik...aisyehmen ku hingat arini last dah....hahahaaa...off bacaan bile cecah 85...hopefully luse tu turun abislah..kalau x nak kene amik darah lagi...tadi pon melalak satu klinik nak dapatkan 1 tiub kecik tu..tawakal je la..xbole dapat bacaan drg nak amik lg...mujurlah dapat baca..selamat ko dik..lau x belobang tumit...huhuuuu...sampai kat umah baru bole tdo..celik je dari kene cucuk tumit tadi...


Nampak montel sikit...nyusu kuat..da nak main..xdele nak tdo je...semoga tabah ye anak...kuning tu bagi ilanglah..sian tgk....mama pon belum dapat berurut betul-betul ngan nenek..berpantang pon memain je lagi ni...dugaan..cobaan...kene tempuh gàk....


Video ni diambil masa haris umur 2 tahun....saja jer ambik....nak tunjuk baju melayu baru beli dari terengganu...papa yang belikan masa kursus dekat terengganu.
Video ni papa aku yang ambik....kononnya aku nak tunjuk kuat kat papa...boleh tarik tong beras...